Nooit uit de lucht maar altijd bereikbaar voor de klant
“Ons dagelijks werk is softwareontwikkeling, dus dan is het wel zo fijn dat onze computers het altijd doen!”, zegt Arjan van der Neut van 7T software met een gulle lach. Om daar in alle ernst aan toe te voegen: ”Maar het is in de eerste plaats voor onze klanten, die altijd een beroep op onze support kunnen doen, dat we altijd bereikbaar moeten zijn.” Om die 100% bereikbaarheid te borgen, legde NetFabric hier een dubbel uitgevoerde internetverbinding aan.
Zo is de Rotterdamse softwareontwikkelaar aangesloten op het kabelnetwerk van Ziggo en hebben ze tevens een ADSL-verbinding via KPN. Arjan: ”Internetverbindingen zijn voor ons cruciaal. De infrastructuur moet het hier ALTIJD doen.”
Softwarepakketten
7T software (spreek uit als: ‘seventy software’) werd in 2002 opgericht door 7 IT’ers, die hun eigen ideeën hadden om goede software te maken voor MKB-bedrijven in de hoek van handel, scheepvaart en logistiek. Inmiddels werken er nu 15 man, die zelfontwikkelde softwarepakketten leveren voor o.a. relatie- en voorraadbeheer en handel. Maar ook pakketten voor de afwerking van douane-verplichtingen komen hier vandaan.
Nooit uit de lucht
Klanten hebben allemaal een supportcontract. Bij een probleem moet 7T razendsnel kunnen ingrijpen. Soms door vanuit Rotterdam rechtstreeks bij de klant in te loggen en te kijken wat er mis is. Soms door van op afstand het beeldscherm bij de klant over te nemen. In al die gevallen is stabiel en betrouwbaar internet een absolute voorwaarde. En daarover is Arjan te spreken: ”NetFabric heeft onze infrastructuur zo aangelegd dat als het ene netwerk uitvalt het andere het meteen overneemt. Zodat we nooit uit de lucht zijn.” Het werkt uitstekend. Het is – gelukkig sporadisch! – voorgekomen dat bij graafwerkzaamheden een van de twee netwerken plat ging, maar dan pakte de andere verbinding het naadloos over.